woensdag, februari 28, 2007

We hebben heel wat vrienden uitgenodigd om zaterdag te komen helpen.
Ook goed weer hebben we besteld, maar dat is altijd afwachten.
Hemos pedido a algunos amigos que nos ayuden el sabado con el tejado. Tambien hemos pedido buen tiempo pero esto no lo garantiza el hombre del tiempo...

op zaterdag 3 maart gaan we een deel van het dak afbreken.
Hiervoor kunnen we je hulp goed gebruiken.
Wat:
De pannen van het dak boven de schuur en de paardenstal moeten eraf en gestapeld aan de achterkant van het kippenhok.
Het zijn in totaal een 2000-tal pannen. Op de bestemming liggen er nu al een 300-tal.
Het houtwerk van het dak boven de schuur moet afgebroken. (2 vakken)
Maar de grote balken van het laatste vak moeten blijven zitten, zodat de tip voldoende stevigheid behoudt.
Hoe:
Op het dak leggen we loopladders die met haken vasthangen aan het dak.
Op het dak worden de pannen eraf genomen en dan via een houten goot (zoals een schuif-af) naar beneden geschoven op een pak stro.
Daar worden ze in kruiwagens geladen en naar de bestemming getransporteert. Op de bestemming worden de pannen op paletten gestapeld.
Het houtwerk wordt met een kettingzaag en een elektrische kortzaag in stukken gezaagd.
Het kleine hout wordt bij het brandhout gestapeld.
Wanneer:
Zaterdag 3 maart om 9u
Meebrengen:
werkkledij (handschoenen, stevige schoenen, veiligheidsvoorzieningen)
Wij zorgen voor een hapje als je 's morgens toekomt en 's middags een broodjeslunch.
(fris)drank is er heel de dag.

3 beelden zeggen meer dan veel woorden:
3 imagenes valen mas que mil palabras:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten